Henny-en-Afke.reismee.nl

Thuis

Zo, we zijn weer thuis, de was draait, de koffers en de kratten zijn weer leeg.En dus even de laatste paar dagen opschrijven.

We vertrokken maandag met een waterig zonnetje uit Hemsedal. Het weer was een heel stuk beter, we konden de skipistes aan de overkant nu wel weer zien! Via Gol, richting Oslo, het was duidelijk dat hier de bergen langzamerhand overgaan in heuvels. Ook is er hier veel landbouw en dus veel akkers. We zijn niet echt in Oslo geweest, maar hebben ten zuiden ervan, bij Drammen de tunnel die onder de Oslofjord heen gaat, genomen, waardoor we geen last van files en zo hadden. We waren op weg naar Halden, een plaats net op de Noors/Zweedse grens. Het was een niet al te grote camping, vlak bij een Fort, waar de Zweden en de Noren nogal eens strijd hebben gevoerd. Hier stond een driehoekig huisje, klein, maar wel grappig. En het toilet gebouw was heel ver lopen.....

Maar ook hier sliepen we prima, en de volgende dag moesten we twee landsgrenzen over om bij ons laatste hutje aan te komen. Via Zweden, waar het lekker zonnig weer was zodat we lekker in zuidelijke richting konden rijden naar Denemarken, via Helsinborg/ Helsingor. Maar eerst even op zoek naar een lpg tankstation in Goteborg......De tomtom op Henny's telefoon stuurde ons via de kortste route er naar toe.....via het centrum van de stad via allerlei vreemde weggetjes en toen ze ons het voetgangers gebied in wilde sturen hebben we haar maar gestopt en zijn we snel de stad uitgereden....Maar jammer genoeg hebben we net niet kunnen zien welke beroemdheid er nu uit het hotel kwam, waar we langsreden, met allerlei beveiliging en dranghekken......toch maar eens speuren op internet. Het bleek Bruce Springsteen te zijn geweest.

En dus maar in Helsingborg getankt omdat in Denemarken helemaal geen LPG te krijgen is. Snel naar de boot, die werd net volgeladen en 20 minuten later aan de overkant er weer af om nog een kwartierje te rijden naar de camping waar we via internet een huisje hadden gereserveerd....maar vergeten te bevestigen. Camping vol, maar de beheerder belde een collega en dus daar heen. Een piep klein huisje maar wel bewoonbaar. Dat viel niet van het sanitair gebouw te zeggen....Bah wat vies, in de (enige) mannen douche woonde al zeker 5 jaar een spin, te oordelen aan het spinnenweb. En dit was ook de enige camping waar je ook voor warm afwaswater moest betalen.....Dus zelf maar water warm gemaakt.

Het bed lag prima, en de volgende dag weer uitgerust verder op weg naar huis, maar natuurlijk moet dat dan via onze vriendin Tiny in Gluckstad. Heel gezellig, lekker gegeten en de tijd genomen om alle foto's te bekijken. Altijd fijn om er te zijn.

Vanmorgen vertrokken na een uitgebreid ontbijt en het was prima te rijden in het altijd drukke Duitse verkeer.

Om vijf uur stapten we uit de auto, 8800 kilometer hebben we gereden! Nu aan de wijn.

Doei, Henny en Afke