Henny-en-Afke.reismee.nl

Noord Noorwegen.

De grasdakcamping in Alta werd na 1 nachtje alweer verlaten, op weg naar Tromso ( met een streepje door de laatste o) Dat was even een tegenvaller, die camping zijn ze aan het varanderen, en dat is tijd ook, want dat waren me een slechte huisjes...., gelukkig viel ons huisje nog mee, 2 gammele stoelen. en hele smalle bedjes, van de anderen was het huisje veel slehter, om maar niet te spreken over het douche hok, Snel verder dus de volgende dag naar Gullesfjord. Dat was weer een prachtige rit, Gullesfjord ligt aan het eind van een fjord, midden tussen de bergen op Vesteralen. prachtig plekje, prima huisje!. Henny heeft daar met Jack, een van onze medereizigers, gevist, zo´n anderhalve kilo kabbeljauw! Die wilden we de volgende dag met z´n allen opmaken, maar omdat wij naar Andenes gingen, hebben we dat gemist.

Andenes, wij wilden wel weer op Whale safari.... Dus 100 km verder op, bijna twee uur rijden in Noorwegen, via allerlei bruggen en eilandjes zijn we de boot op gegaan....en idd 3 walvissen gezien...of was het drie keer dezelfde??? Een feest was het niet, hoge golven, veel wind en het duurde erg lang voordat ze een walvis opgespoord hadden..... Henny heeft wel een paar mooie foto's gemaakt, maar de whale safari in Californie was veel leuker!!

Na Gullefjord zijn we tweedagen in Laukvik geweest, een camping op de Lofoten. ook heer weer veel bergen, een fjord uiteinde, en een eind van de bewoonde wereld. Hier was het de eerste dag erg lekker zonnig weer, de tweede dag ook, maar dat veranderde snel, er was eerst veel wind en daarna was het erg bewolkt.. We zijn heel toeristisch een rondje op de Lofoten gaan rijden, want dat moet je toch gezien hebben. En natuurlijk de stokvis!! het is nog net de juiste tijd daarvoor, ze worden rond deze tijd van de rekken afgehaald. We zijn daarvoor in Henningsvaer geweest een klein, toeristisch plaatsje, net als zoveel op de Lofoten. Daarna nog een hele tijd lekker even niks zitten doen op de camping.....

Vandaag de Lofoten verlaten, eerst een eind gereden, daarna met een boot overgestoken naar het vaste land. We zakken weer af, zitten nu in Fauske, nog boven de poolcirkel. Morgen naar een hotel, een tussen stop, in een lange reisdag, die we in twee stuuken hebben geknipt. Zodat we ipv. 500 km nu ong, 250 km per dag gaan rijden.

tot de volgende keer maar weer!