Henny-en-Afke.reismee.nl

Op reis.

Eindelijk is het dan zover! Nadat we eerst oma Drika naar een tijdelijke plek in een verzorgingshuis hebben gebracht, en ook Nino voor 5 weekjes hebben weggebracht.zijn we op zondag de 29e vertrokken. Rond tien uur zoals we graag wilden zijn we richting het noorden afgereisd. Gelukkig waren er weer Baustellen onderweg op de Duitse autobahn.... Want we zijn al zo vaak richting Hamburg gereden, dat we de weg zonder opbrekingen niet kunnen voorstellen. Hebben ze een prima driebaansweg autoweg aangelegd, maar hebben ze daar weer grundliches deutsches beton op gestort. En niet van dat ZOAB zoals bij ons.....ik zeg vraag eens een civiele techniker.....die heeft vast verstand van beton. De vele regen die er viel maakte dat we, vooral tussen Bremen en Hamburg weinig zicht hadden. Vooral aan de andere kant van de weg stond het vaak stil. Veel Duitsers kwamen terug van een lang weekend. Maar frappant genoeg , na Hamburg was het plots droog en konden we lekker doorrijden naar Puttgarden, om daar de boot te halen....en dat ging vlotjes.....binnen een kwartier waren we op de boot en vertrok deze naar Denemarken . Daar nog een half uurtje gereden naar Nysted waar onze eerste hut was.

hoe ziet zo'n hut eruit? Nou het is niet groot, en had in dit geval 4 bedden. (Twee stapelbedden) , een piepklein aanrechtje, een tafeltje, vier stoelen. In deze hut was geen warm water, wel electriciteit.. We hebben onze eigen slaapzakken bij ons en onze kussens. En al onze camping spullen, maar die hebben we nog niet nodig gehad want in beide hutten zaten serviesgoed etc. in. Vanochtend lekker op tijd opgestaan, ontbeten op de veranda, waar de zwaluwen af en aan vlogen... En weer rond tien uur vertrokken richting Zweden. Via Kopenhagen steek je met een tunnel en een brug het water over om zo bij Malmö Zweden in te rijden. Het was strak blauw weer, we hebben tijdens onze rit langs de kust nog heerlijk aan het strand zitten eten.

Nu zitten we in Hällevik ook weer aan het water, de Oostzee deze keer. Deze keer in een nog kleinere Stuga, maar met warm water deze keer en douche en toilet. Na een lekkere camping maaltijd gaan we nu even lekker aan de koffie. Morgen op naar Västervik.