Henny-en-Afke.reismee.nl

Alweer halverwege Finland

Van af de receptie van de Manamansalo camping, even een verhaaltje.Ik wordt hier opgevroten door de muggen, dus ik denk dat ik het maar kort hou....

Afgelopen dagen zijn we alweer twee keer verhuisd, van een prachtig plekje in het bos aan de kust, naar een plekje aan een meer iets verder in hetbinnen land. De hutten zijn iedere keer anders, had de ene geen stromend water, maar wel een kookplaat, de volgende had dus geen kookmogelijkheid in het huis je zelf, maar wel weer in een gebouwtje dat erbij stond. Maar die tweede had dan wel weer een wc, dat had die eerste weer niet.Kortom, iedere dag is weer anders.

Op weg naar de tweede camping hadden we gelijk een ontmoeting met een eland. 30 meter voor de auto stak ie over...wat een groot beest!!! verder nog geen rare beesten gezien, maar dat zal vast wel komen nu we wat noordelijker gaan.....

Gisteren in Jyväskylä gevaren, en ons door een van de medewerkers laten uitleggen hoe het meren systeem van Finland in elkaar zit, was erg leuk.

vandaag naar midden Finland gereden. We zitten op een camping dat midden in een meer ligt! prachtig plekje.Alleen heel veel muggen!! ( maar daar hebben ze hier speciale kaarsen voor!!)

Ik zal nu ook even een paar foto's op de site zetten....

Tot de volgende keer, dan zijn we vast al boven de pool cirkel... en oh ja, het is hier echt al licht 's nachts....