Henny-en-Afke.reismee.nl

In Finland gearriveerd.

We hebben een paar dagen in Zweden doorgebracht. Via 3 campings zijn we donderdagavond in Stockholm de Viking Line opgegaan voor de overtocht naar Helsinki.

Maar eerst Zweden. Heerlijk rustig gereden over de wegen waar bijna geen verkeer is. En als er verkeer is, dan hebben zij geen haast. Op 1 auto na; ik heb deze man maar Ibrahimovic genoemd.

Het landschap in Zuid Zweden lijkt wel op dat van Denemarken. Golvend met veel agrarische grond, vooral landbouw (meest graan). Geleidelijk gaat dit richting Stockholm over in bos; naaldbomen en berken). De ondergrond wordt ook hoofdzakelijk rots.

De hutjes zijn tot tot nu toe basaal maar prima en heel afwisselend. Hierdoor erg leuk. Er is niet altijd stromend water, maar 1 keer was er zelfs een douche. Het weer is uitzonderlijk mooi; elke ochtend ontbijten we buiten en 's avonds idem dito. Veel zon; het lijkt wel Zuid Frankrijk met een temperatuur van 25 graden.

Woensdag stonden we op de "eerste" camping van de Sisco reis en daar kwamen we nog 3 NL auto's tegen. Allen hebben we dezelfde reis geboekt. 2 andere stellen en een gezin met een kind van 1,5 en de grootouders van hem. 5 personen die (zover we nu kunnen beoordelen) telkens in 1 hutje zitten; we vinden dit wel een relatie test. De bootreis verliep fantastisch; spiegelglad water (Afke blij) en een heerlijke hut met boxspring en een raam.

Vandaag (vrijdag geloof ik, even de telefoon checken) in Finland aangekomen. 2 Uurtjes door Helsinki gewandeld en oa een Russich Orthodoxe kerk bekeken. Daarna naar Kotka gereden waar we 2 nachten verblijven. Ik heb vanmiddag in de Oostzee gezwommen; het water was wel te doen, maar wanneer het dieper werd was de temperatuur ook lager. Zo af en toe keuvelen we met de andere NL-ers. WiFi is niet overal even goed, en ook mijn EU-internet op mijn telefoon werkt vaak niet. Wel werkt mijn Magic Earth navigatie, waarvan ik de kaarten van Finland en Noorwegen heb gedownload.

Groeten van Henny en Afke.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!